Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

tisdag 8 februari 2011

Hej igen

Nu har det gått en vecka eller kanske två - igen. I dag har det regnat, massor, snön är snart borta här men isen, den helt livsfarliga isen, ligger kvar under en massa vatten. Och det går ju inte att se var den gömmer sig.
Men trots det har vi fått till lite prommenerande idag. Nästan 13000 steg och då gick vi inte någon längre sträcka. Ingegerd tvättade så vi kom iväg först efter 14:00 och tog en sväng för att köpa tidningen.
Jag är verkligen emot det, kvällstidningar! Finns det sämre lektyr? Men jag vill ju ha korsordsbilagan på måndagar!. Jag vet, det låter jättetråkigt. Jag skulle aldrig köpa en kvällstidning om det inte var för korsordsbilagan och Klick. Inte för att den är bra utan för att den representerar ledighet för oss.

Inte blir det bättre när Linus kommer hem och säger Vad du har blivit tantig! hmm att han bara vågar. Men så här för mig själv erkänner jag att det är just så. Jag har blivit tantig. Hemskt.

Håller mig "ung" med mitt pluggande, som nu fått lite nya uppdrag igen. Samma kurser men ny litteratur.





Väldigt intressanta ämnen men det är mycket jobb med kurserna. I alla falla forskningsmetodik som  inte är lika kul.
Måste ju lägga till några ord angående helgen med. Vi har varit hos Josefine och Robert en snabb sväng. Det var väldigt trevligt, lite stressigt bara, med tanke på att det inte blir så ofta vi åker över. Och när vi åker väljer vi just den första helgen som båten är avställd för en månad, till O-hamn. Ja det är bara lördagsturerna som är inställda. En kväll med Let's dance och en halv dag med IKEA hann vi med, innan den långa resan till Nynäs. Josefine fick tag i en lampa och vi fick tag i en bänk till köket och en hylla till vardagsrummet. Så väl hemma blev det monteringar och när det är helt klart med allt blir det nog jättebra.