Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

tisdag 17 april 2012

Sjuk!

Var ju det som väntade runt hörnet, en rejäl förkylning kommer neddimpandes helt utan orsak. Jättejobbigt! Jag hatar att vara dålig på något vis. Kunde i alla fall glömma det en liten stund igår när vi var ut till husvagnen en sväng, hämtade dynorna. Jag tänkte tvätta dem nu när jag har en ordentlig städmaskin som kan just det. Återstår att se. På hemvägen åkte vi förbi och kikade på husvagnsmässan. Det är alltid kul att titta på husvagnar och husbilar men vi hittade inget som var intressant eller någon aha-upplevelse. Vi har skaffat oss lite erfarenhet och önskningar angående hur det ska se ut. Har inte ännu hittat en vagn med den inredning som blir komplett - enligt oss. Men det går att hitta många med olika bra lösningar. Så vår lilla Solifer hänger med ett tag till.
Det finns ju ännu en parameter att ta hänsyn till och det är hunden.
Sitt missnöje och tveksamhet angående nyheter visar hon tydligt. Vi har bara varit ut till Sandhamn två gånger än så länge  men jag trodde hon skulle bli glad att komma dit. Speciellt som vi nu har en lite större plats som det känns. Vad gör hon då? Jo hoppar in och sätter sig i bilen igen. Läskigt när de börjar ändra på saker de där två   tvåbeningarna!
Men först var hon fram och kollade att det var våran husvagn med hennes dyna i. Inget är säkert i Frejas tillvaro. Husse och matte gör säkert som de brukar ställer av mig någonstans och glömmer bort mig så det är bäst att ta den säkra tassen före och inte lämna bilen.