Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

söndag 20 mars 2011

Lördag eller söndag! med filmtrailer

Ja så här mitt i natten är de nog mer söndag. Efter en något grå inledning blev det sol framåt dagen. Jag märkte inte så mycket av det förrän vi gick ut på prommis. Idag var det nämligen tvättstuga bokad! ja hmm vårstädning - i sovrummet. Jag ha alltså plockat ner sängen, ordagrant och tvättat allt. Det absolut tråkigaste är att vi inte kan lägga i sköljmedel i våra nya fina automatiska maskiner. Tvättmedel ja men inte sköljmedel.

Nåväl, när allt var tvättat och klart hamnade jag av en underlig anledning rakt ner i slutarbetet på konfliktkursen. Ja det lät väl bra, en kurs i konflikt, nej det behöver jag ingen. Är det något jag är bra på så är det att starta konflikter. Det här är motsatsen, att förebygga och förhålla sig i konflikter, mycket svårare.

Nu är det i stort sett färdigt i alla fall, ska skriva klart slutdiskussionen i morgon och sedan får jag nog ägna en vecka åt metod tentan. Suck så trist. Ska bli väldigt skönt att sova känner jag .

Dagen slutade i alla fall lite äventyrligt med en långpromenad på sena em. Så lång och ny att vi gick lite vilse. Hade en diskussion tidigare i veckan om det gick att gå vilse här på Gotland. Ja det gör det kan jag säga. Har försökt flera gånger faktiskt och idag blev jag t.o.m. lite orolig eftersom jag från början var säker på var jag var. Sen bara gick och gick jag med en del tempomusik och tappade helt riktningen. Ja ja jag hittade hem det blev inte så dramatiskt. Efter middag och ett långt samtal missade vi nästan hela körslaget. Därefter film ha ha det blev inte något som fastnade. En timme efter hade vi båda glömt både namn och handling. Så undvik The Tourist.

Kan dock rekommendera en annan film av mycket mycket högre kvalité. Susan Biers film, som Oskarsnominerats och vunnit pris. Hämnden med Mikael Persbrant. De är duktiga danskarna på dramatisk film och Susan Bier speciellt. Se den och återkom med kommentarer!