Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

måndag 21 mars 2011

Liten vårkänsla

Infann det sig igår när vi var ut och gick, visst är det fint! när solen lyser in mellan träden.
Ja, nu är det snart definitivt - när helgen kommer har det hänt en del. Jag bör ha gjort klart mina två tentor, vintern är slut för sommartid inträder, lönen är här och Kenneth har opererat sig igen.
Mycket den här veckan!
Idag har vi i alla fall varit och träffat barnen, stora och små. Den minsta börjar också att bli stor 4 månader.



Och det otroliga har hänt, jag har efter hmmm 15? 20? år tagit fram gamla verktyg! Ja mina gamla  verktyg som jag knappt ens kom ihåg var dem var. Jag fick paket med posten idag, hade beställt garn. Ja så nu har jag börjat sticka!! Trodde faktiskt aldrig jag skulle göra det igen men det var kul. Problemet med mig är att när något är "kul" blir jag manisk, och jag hinner inte detta denna vecka. Men jag känner igen symtomen hitta något snabbt så jag slipper ta tag i det som är viktigt. I tid. 


Jag tror att jag kommer att ha träningsvärk i händerna i morgon. Det tog nog en timme innan jag kom ihåg hur man lägger upp maskorna och hur man sedan stickade ihop, runt snacka om kvantfysik.

Med alla våra promenader har jag också registrerat mig på en sida som tävlar om hur mycket man går. Det är tidningen MåBra och sidan heter MotioMera. I det senaste veckoresultatet har jag tillskansat mig en guldmedalj just idag. Lite kul att följa hur mycket man går och jämföra. Som betalande medlem har man också chans att vinna en tidningsprenumeration, produkter från Scholl bl.a.

Ja så här kan en vanlig måndag vara inte bara grå och tråkig utan även full med små vardagliga äventyr.