Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

torsdag 16 juni 2011

Krukan

Nu äntligen har jag tagit några bilder på min kruka! som jag fick i present av min man. Jag tycker den är så fin och har nu fått till min "lilla" kryddodling mm utanför dörren. Det är riktigt roligt faktiskt och jag har i veckan varit och tittat på en ny Magnolia och vindruvor, tänkte jag skulle passa jättebra utanför köksfönstret. I odlingen är det förutom penséer och tagetes en tomat, en paprika, en gul chili, timjan, mynta, basilika, rosmarin, dragon tror jag - har glömt ett par namn men de smakar bra. längs fram ännu inte ordentligt i jord är min Ramslök. Gotländs vildlök, otroligt god och växer vilt i trädgården. Det var därför jag köpte den för att sätta ner den någonstans var som helst. Mild vitlökssmak och passar till kalla såser, kryddsmör, soppa etc. Jag fick en hel påse av en jobbarkompis nu när den växte som bäst och jag kan säga det här är rent guld. Växer vilt över ön men i affären tar de  65kr för ett litet knippe. Makalöst!! Sedan finns det en annan vildlök som heter kajp. Underbar att göra soppa på. Jag gjorde det en dag till Kenneth och han hade aldrig tidigare smakat sa han? Men han gillade den också. Lika dyr den och lika vildvuxen här. Påminner lite om en mini-purjo till utseendet.
Som sagt här är min nuvarande lilla odling.

Mini-odlingen!

Krukan jag fick