Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

onsdag 13 april 2011

En härlig måndag!

brukar börja en ny vecka men inte den här gången. Har hostat mig in i den här veckan och Freja har haltat sig in i början på den här veckan. Det måste vara något med måndagar jag brukar gilla dem men nu vet jag inte. Ett par veckor i sträck har jag nu med början måndag - haft huvudvärk, snuva och känner mig riktigt kass, samma med Freja. Ännu en halt dag för henne men som ett trolleri när tisdagens promenad skulle inledas var hon helt ok igen??
Där finns inga märken, ingen ömhet, inga som helst spår av någon skada men haltar gör hon så hon knappt kan gå. Fundering, kan det vara så att hon blivit "lite" äldre, lite "stelare" och har överansträngt sig? Vi går närmare en mil om dagen och riktigt så duktiga har vi nog inte varit under vintern i alla fall.

Men den där stegräknaren har fått en väldig betydelse på höften, det blir lite mer press när man "tävlar" om antalet steg - http://motiomera.se/. Och nu har jag fått guldmedalj tre veckor i rad! Toppen!
Tillbaka till måndag, när jag skulle till lass för lungröntgen kom Linus förbi och berättade att hela A7-området var avspärrat, bombhotat vid skattemyndigheten. Gissar att det blev kvarskatt i år! Alla tar inte dåliga nyheter så bra, nej skämt åsido (kan man göra nu i efterhand) det var ett väldigt pådrag. Vi hade då varit ute ett par tim i skogen åt andra hållet som omväxling så vi märkte inget.

Det ska vara måndag hela veckan.