Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

torsdag 3 mars 2011

Nya investeringar idag!

En prommenad ner på Adelsgatan var planerad idag, för synundersökning! Det var på tiden faktiskt. Har gått och dragit på det länge nu. 2500 kr senare har jag blivit med 2 par glasögon. Ett par progressiva och ett par terminalglas. Jag hoppas nu att det ska fungera och att jag inte ska lägga ifrån mig dem nu. Det var ju själva grundtanken faktiskt, att slippa ta av dem och glömma dem någonstans. Just nu ligger det glasögon överallt i lådor, fickor, väskor i alla möjliga styrkor.

Det gick ganska fort faktiskt men nu när jag hittade bilden på nätet blev jag tveksam, de såg bättre ut i affären. Mycket pengar om jag redan ångrat mig hmm..
När jag står där inne och ska göra klart affären hörs ett väldigt gnällande och pipande. Han bakom kassan säger "nej titta det är en hund som försöker komma in".
Behöver jag säga vems hund det var!! Ingegerd hade fullt sjå att hålla henne hon skulle in i affären och hämta mig. Snacka om jättebaby!!
Hon skulle gå en sväng med Freja medan jag gjorde undersökningen men det gick inte hon kom 100 m och sedan vände Freja helt om. Så försök att stjäla henne när hon står utanför affären. Det behövs inget koppel gissar jag, går jag in någonstans sitter hon som nitad utanför och väntar. Ingegerd sa att Freja försökt gå in på Vero Moda för att leta, de hade dörrarna öppna för det kom varor.
Så jag undrar Linus vad du har programmerat henne med för information, det är hos dig hon ska vilja stanna!!