Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

torsdag 3 mars 2011

Nya benvärmare

fick jag av Ingegerd. Hon stickade dem åt mig när jag letade efter ett par i affären. Tusen tack och jättesnällt. Jag hade kunnat göra själv men har inte stickat på snart 100 år! ja så gammal känner man sig ibland.
Igår 1 mars kändes det i luften att nu väntar snart en ny tid, varmare, soligare och mycket mera vår. Ska bli så skönt även om jag är säker på att vintern inte ger sig så lätt, än.
Våren är början på något nytt för de flesta som lever upp - inte jag. Uppskattar allt det nya efter en lång mörk vinter, värme, sol, fågelsång, långa dagar, att kunna gå ute på bar mark men något i mig sjunker som en sten, jag blir på dåligt humör, ifrågasätter allt, framför allt mig själv.
Det har varit ett par jobbiga veckor nu, mycket jobb, mycket plugg, mycket, mycket av allt framför allt dåligt humör. Jobbet känns väldigt negativt nu, det är många tråkiga kommentarer hela tiden, dålig respekt för varandra och gnälligt över lag.
Vi har ganska tungt nu p.g.a. olika ingredienser men det hjälper inte att hacka på varandra hela tiden. Det blir hemskt jobbigt speciellt när jag nu håller på och läser just konflikthantering. Det är så intressant och så mycket att lära sig och egentligen så lätt att hålla sig ifrån när det blir ekorrhjul och negativt.
Ja det påverkar mig i alla fall, förra helgen var jag en Hondjävul. Väldigt trött och väldigt mycket letande efter fel och brister på allt. Detta har följt med in i den här veckan och jag tappade helt klart tålamodet på jobbet när de började hacka igen. Talade om vad jag tyckte och tänkte och inte accepterade, sa att jag var trött på allt negativt som strömmade igenom detta hus och tog sedan kontakt med chefen om oordningen vilket vi har diskuterat under hela em på mötet.
Tacksam är jag ändå för min arbetsgrupp! och för dem som orkar med tråkiga mig när jag inte orkar med - mig!