Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

tisdag 22 februari 2011

Yin Yoga

Idag  blev det Yin Yoga träning med Jennie. Vilket jag verkligen behövde!! Visste inte det men jag har känt att något inte blivit rätt på länge, jag har bara ont i kroppen och då speciellt i musklerna från sittbenen/höften ner genom låren. Idag hittade jag dem - musklerna. Tack vare en mycket långsam yoga form där jag fick kunde känna mig fram och andas mig in i positionen. Så nu vet jag, det måste tränas - ofta - för mina muskler och senor är för korta de räcker inte till och det gör lika ont varje gång. Tar jag mig tid att hitta dem så släpper det. Jätteskönt och avstressande. Mycket bra komplement! Dessvärre blev jag inte lika varm och det behövs nu med -14 ute snart sagt dygner runt. Nu är det dags att jobba god natt.