Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

måndag 9 augusti 2010

Invigning Medeltidsveckan

Ja för första gången var vi iväg på stan när det var invigning och kung Atterdag intog Visby igår em, med buller och bång. Vi såg dock inte kungen själv eftersom  vi valde att gå och äta på den Irlänska krogen i stan. Men det blev dock en liten promenad runt stan efter en enormt stor och även god middag med gott öl, och trevligt sällskap.
Var sak på sin plats, Kenneth!

Det var otroligt mycket folk i stan men inte just här på Mellangatan, nedanför Stora Torget där alla människor befann sig i stunden.
Kenneth och Robban.

Robban och Björn.
Robbans pappa Björn var här på semester och följde med ut och käka. Första gången jag träffade honom.
Och vad äter man på en brittisk pub? Ja jag valde ju fish and ships, gott men vilken jättefisk! Tallriken är avlång det syns inte på bilden.
Fish and Ships!
Efter den middagen och öl var det knappt jag kunde rörar mig men som vanligt är det bästa att bara börja. Så vi flanerade runt i stan och kikade på folk och gycklare.



Stora Torget!
 På det hela taget en trevlig kväll som slutade med en (lång)promenad hem i mörka natten. Lagom öm i benen landade vi så småningsom på Trädgårdsgatan 21.