Mycket välkommen!

Välkommen till min blogg. Kommentera gärna! Kom gärna med tips!

tisdag 13 juli 2010

Fortfarande - Varmt











har vi haft nu i 5 dagar. Som synes står termometern idag också på 32 grader, i söndags hade det uppmätts 33,7 grader i skuggan meddelade tidningen. Jag tror dem för det var varmt i söndags. Idag har det "känts" lite svalare, som sagt 32 grader. Och vi har här på Gotland ovanligt hög luftfuktighet 42%. Vilket gör att det känns som 10 grader varmare - enligt tidningen.

Så idag har det inte blivit så mycket annat än stillasittande och lyssnat på min ljudbok "Vad som än händer". Den handlar om vänskap och är en ganska typisk amerikansk roman, nästan i stil med Danielle Steel.
Freja håller på att smälta bort i värmen, hon ligger bara på golvet och hyperventilerar. Vill inte äta och dricker dåligt, här hemma blir det inte mycket bad heller.
Men vem klagar på värmen? den är snart borta och vi är tillbaka vid det normala.

1 kommentar:

  1. Jag har klagat på värmen!! Tom Egon har klagat pyttelite. Jag har besvärligt med astman i värmen, har inte du det också? Det konstiga är att i Spanien i september klarar jag värme jättebra mot hemma i juli. Men jag håller ju ändå med dig, sommaren är så intensiv och kort och man ska inte klaga. Kram

    SvaraRadera